گوگل از NSA هم فضول‌ تر
اشعار واخباردرباره امام زمان
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
کجایند مردان بی ادعا... کجایند مردان بی ادعا...
درباره وبگاه

باسلام دراین وبلاگ سعی شده است از کتاب های معتبر احادیثی نقل شود که برای خواننده شیرین باشدواشعاری که گویای زمان حال است. امید هست که شما خواننده ی گرام از این وبلاگ لذت ببرید
نویسندگان وبگاه
آرشیو مطالب
لینک های مفید
دیگر امکانات

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 323
بازدید کل : 133758
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



گوگل از NSA هم فضول‌ تر
نویسنده علی کیان در دو شنبه 12 آبان 1393 |

در یک نظرسنجی از مخاطبان خواسته شده نگرانی‌شان نسبت به.....

به نقل از "ندای یک بسیجی": در یک نظرسنجی از مخاطبان خواسته شده نگرانی‌شان نسبت به دسترسی سازمان‌های مختلف به اطلاعات شخصی آنلاین خود را با ارقام بین صفر (عدم نگرانی) تا 10 (نگرانی شدید) اعلام کنند. جالب آن که نمره‌ای که کاربران به نگرانی از گوگل دادند (7.39) از نمره‌ای که به سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) داده‌اند (7.06) بالاتر است.

 
یک نظرسنجی نشان می‌دهد مردم آمریکا گوگل را از لحاظ جمع‌آوری اطلاعات شخصی آنها خطرناک‌تر از سازمان امنیت ملی این کشور می‌دانند.

این پژوهش توسط یک شرکت بررسی رفتار مصرف‌کنندگان به نام Survata انجام شده است.

Survata از کاربران اینترنت پرسیده نسبت به دسترسی و جمع‌آوری اطلاعات شخصی آنلاین خود توسط گروه‌ها و سازمان‌های مختلف، چقدر نگران هستند.

نتیجه این نظرسنجی که از 2500 کاربر اینترنت انجام شده نشان می‌دهد بیشترین نگرانی کاربران آمریکایی درباره در معرض خطر بودن حریم شخصی آنلاین آنها نسبت به گوگل است تا سازمان‌های جاسوسی.

در این نظرسنجی از مخاطبان خواسته شده نگرانی‌شان نسبت به دسترسی سازمان‌های مختلف به اطلاعات شخصی آنلاین خود را با ارقام بین صفر (عدم نگرانی) تا 10 (نگرانی شدید) اعلام کنند. جالب آن که نمره‌ای که کاربران به نگرانی از گوگل دادند (7.39) از نمره‌ای که به سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) داده‌اند (7.06) بالاتر است و نشان‌دهنده آن است که آمریکایی‌ها نسبت به گوگل بیش از سازمان جاسوسی انگشت‌نمایی همچون NSA احساس خطر می‌کنند.

Survata در تحلیل این نتایج غیرمنتظره، اعلام کرده است: احتمالا مردم آمریکا به این دلیل سازمان امنیت ملی را کم‌خطرتر از گوگل می‌دانند که تصور می‌کنند این سازمان فقط اقدام به تجسس در اطلاعات آنلاین افراد مجرم می‌کند، نه همه مردم؛ اما گوگل اطلاعات شخصی همه کاربران اینترنت را برای مقاصدی چون کارهای تبلیغاتی شرکت‌ها یا بهبود محصولات شرکت‌ها مبتنی بر واکنش و علایق کاربران، جمع‌آوری می‌کند.

نتایج این نظرسنجی، مکمل افشاگری‌هایی است که در ماه‌های اخیر توسط افرادی چون اسنودن و آسانژ انجام گرفته است.

اسنودن که چند ماه است با افشاگری‌هایش علیه اقدامات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا توجهات جهانی را به این سازمان جلب کرده، چند هفته پیش سایت‌هایی همانند گوگل و فیس بوک را به علت دسترسی آزاد به اطلاعات شخصی کاربران، دشمن حریم شخصی مردم قلمداد کرده بود.

آسانژ هم که موسس سایت افشاگر ویکی لیکس است چند ماه پیش گوگل را در حد سازمان امنیت ملی آمریکا خوانده و گفته بود گوگل با جمع‌آوری و فروش اطلاعات شخصی کاربران، کاسبی می‌کند.

به گفته آسانژ، 80 درصد درآمد گوگل از طریق جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران، فهرست‌بندی و دسته‌بندی آن، پیش‌بینی رفتار و علایق کاربران بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده فوق و سپس فروش این اطلاعات به شرکت‌های تبلیغاتی به دست می‌آید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





طراحی و کدنویسی قالب های مذهبی : شهدای کازرون
Temlate By : 1100Shahid.ir
لینک دوستان ما
آخرین مطالب وبگاه
موضوعات وبگاه
پیوندهای روزانه
برچسب ها
طراح قالب
شهدای کازرون